Alhamdulillah,akhirnya Malware dah diremove from my blog

Yehaaaa ! akhirnya virus yang bernama MALWARE sudah hilang dari blog saya.Syukurr sangat-sangat !
Perghh mula-mula buka blog pastu tengok blog saya dah tak boleh buka.Terkejut eden ! oh mak kau !
Pastu saya berusaha untuk menghilangkan virus tu dari blog saya.Ha dengan cara search dekat google bagaimana caranya nak remove MALWARE itu.Huh..

Dah tiba masa untuk saya kongsikan dekat korang cara-cara nak remove virus MALWARE :

# biasanya korang akan dapat virus ni dari blog orang lain macam saya from sape entah sudah tidak ingat lagi.
# so korang remove blog yang tersenarai bila anda dapat virus tu dari bloglist korang !
# lepas tu korang tengok ada lagi tak virus tu..

ok cara kedua ;

#kalau ada lagi korang pergi dekat DESIGN --> EDIT HTML --> TICK EXPAND WIDGET .
# tekan F3 cuba cari code yang ada < iframe >  or < script >
# and click save template
# ce ce tengok ada lagi tak virus jahanam tu..

ok ini cara yang sesuai untuk blog saya ;

# pergi dekat DESIGN --> EDIT HTML --> TICK EXPAND WIDGET.
#tekan F3 search code  <head/>
#ok korang replace kan code yang lama dengan yang baru nie
<!-- save your energy -->
<script language='javascript' src='http://www.onlineleaf.com/savetheenvironment.js' type='text/javascript'></script>
<!-- save your energy end -->


# save template
#ha nie la cara yang pasti akan berkesan untuk blog anda kalau cara diatas semua nya tidak berksean untuk blog saya.

No comments: