Raya Oh Raya !

  SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA saya ucapkan kepada anda semua.Hah memang penat la arini melayan tetamu dan menziarahi saudara mara.Kalau nak ikutkan m00d tu memang tak ada la tapi bila difikirkan balik  raya hanya tahun sekali So terpaksa la saya mencari m00d untuk beraya,Entah la tiba-tiba raya kali ini perut saya menjadi KEKENYANGAN YANG TERLAMPAU ! Perghhhh banyak jugak saya makan arini.Menu yang saya makan arini ialah bihun sup,laksa,kuih raya,ketupat nasi,nasi merah dan last nie ialah Lontong.Jom saya citer cikit pasal lontong nie ! Ha lontong nie memang sedap la.Sedap yang teramat.Kalau raya ada lontong memang beselera perut saya.Bagi saya setiap tahun lontong adalah menu santapan yang WAJIB buat family saya.Kalau tak ada lontong tak sah la raya saya.Seperti biasa cheff nya ialah Mak Saya.Mak saya memang akan masak lontong di hari raya.Kecian kan mak saya?Ha tapi saya dan kakak yang lain tolong juga tawu.HAHA (cehh nak bagi tahu juga tu..aduhh)..Korang semua suka tak dengan ketupat ? saya sebenarnya memang tak makan ketupat tapi saya makan ketupat nasi.Entah kenapa saya tak makan ketupat maybe sebab saya malas nak buka daun palas.Hahaha pemalas kan saya?itu la saya.ish...ish..
Before saya nak tamatkan my short story ni saya nak ucapkan TERIMA KASIH kepada kawan-kawan dan saudara mara saya yang telah datang ke rumah saya tadi.Anda memang terbaekkk la!!! Ok saya pun dah penat nak tipe so saya stop short story saya sampai disini sahaja la.. ~G00d Night U ALL!! ~

Ni la hidangan menu yang disediakn oleh mak saya !
.

Ini la Lontong kalau korang nak tahu.Rasa nya perghh terlalu sedap bangat.
Menu favourite saya di hari raya.


                               
                             ~ SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA ~



No comments: